כאבי ראש 30.12.2019

הנטל הגלובלי של כאבי ראש

סקירה של מחקרים אפידמיולוגים שעוסקים בנטל הגלובלי של כאבי ראש, ובחינת ההתערבויות האפשריות והאתגרים הקיימים במתן טיפול יעיל ומשופר

ההוצאה הלאומית לבריאות בישראל עדיין מהנמוכות בעולם המערבי (אילוסטרציה)

בשלהי המאה, התגוררה מרבית אוכלוסיית העולם באזורים בהם לא הייתה ידועה שכיחות כאבי הראש, ולא הובנה כראוי ההשפעה של מצב זה.

Lifting The Burdenי(LTB) הוא ארגון ללא מטרות רווח, בעל יחסים רשמיים עם ארגון הבריאות העולמי. ארגון זה, הקים את הקמפיין העולמי נגד כאבי ראש, במטרה להפחית את הנטל של כאבי הראש ברחבי העולם.

בכדי לעשות זאת, ראשית היה צורך לדעת מהו הנטל הגלובלי של כאבי ראש. LTB רקמו תוכנית הכוללת מחקרים מבוססי-אוכלוסייה, שבוצעו במדינות בכל רחבי העולם כדי להשיג מטרה זו. מחקרים אלו, הראו שכיחות גבוהה של הפרעות כאבי ראש, הכוללות מיגרנה, כאב ראש מתחי וכאב ראש הנובע משימוש יתר בתרופות. כמו כן, בכל מדינה שנבדקה, נמצא קשר בין הפרעות אלו לבין פגיעה באיכות החיים, פגיעה משמעותית בפריון העבודה, ועלויות כלכליות גבוהות.

בהמשך לפרסומים הללו, ה-Global Burden of Disease study דירג הפרעות כאבי ראש בתור הסיבה השנייה המובילה לשנות חיים עם נכות ברחבי העולם; כשמיגרנה לבדה, הינה הסיבה השלישית בקרב בני 15 עד 49 שנים.

כדי להפחית את הנטל הגלובלי המתואר מעלה, נדרשות התערבויות דחופות. במאמר זה, סוקרים הכותבים את המחקרים האפידמיולוגים השונים שנערכו על ידי LTB, בוחנים את ההתערבויות המוצעות לשיפור הטיפול בכאבי ראש, ביניהן מערכת תלת-שכבתית של שירותי טיפול בכאבי ראש, ומציגים את האתגרים שנותרו במתן טיפול יעיל ושוויוני, בעיקר במדינות בעלות הכנסה נמוכה.

מקור: 

The Global Burden of Headache Saylor D. et al. (2018) Semin Neurol 38, 182-190

נושאים קשורים:  כאבי ראש,  מיגרנה,  כאב ראש מתחי,  שימוש יתר בתרופות,  נטל תחלואה,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו