נגיף הקורונה 12.05.2021

טרופיזם בריאות, דרכי נשימה ואנדותל וסקולרי בקורונה קשה

וירוס הקורונה זוהה באמצעות RT-PCR ובדיקת ISH ברקמות ריאה, דרכי נשימה ואנדותל כלי דם באוטופסיות

מגיפת הקורונה ממשיכה להוות גורם תחלואה ותמותה בעולם. על מנת להבין את הסיבות לטווח הסיבוכים הרחב והתוצאים הקשים של הזיהום ב-COVID-19, החוקרים ביקשו לזהות מטרות תאיות של SARS-CoV-2, טרופיזם וחלוקה ברקמות שונות.

החוקרים העריכו מקטעי RNA אשר הופקו מתוך רקמות אשר שומרו בפורמלין ופרפין ונקצרו באוטופסית רקמה מ-64 מטופלים.

טווח הגילאים של התורמים במחקר היה בין חודש לבין 84 שנים, 21 מהתורמים אושר שחלו בקורונה ואילו 43 היו חשודים כחולי קורונה. מקטעי ה-RNA הופקו באמצעות תגובת RT-PCR - reverse transcription polymerase chain reaction של SARS-CoV2. על מנת לקבוע את המיקום התאי של ה-RNA של ה-SARS-CoV-2 בוצעה היברידיזציה (In situ hybridization), כמו גם RT-PCR סאב-גנומי וריצוף של כל הגנום.

SARS-CoV-2 זוהה באמצעות RT-PCR ב-32 מהמשתתפים (21 משתתפים שאושר שחלו בקורונה, ו-11 מתוך אלה שהיו חשודים שחלו בקורונה. ההיברידיזציה הייתה חיובית ב-20 מתוך 32 החיוביים ב-RT-PCR ואילו ה-RT-PCR הסאב גנומי היה חיובי ב-17 מתוך ה32.

ההיברידיזציה איתרה SARS-CoV-2 בממברנות היאליניות, פנאומוציטים ומאקרופאג'ים בריאות, תאים אפיתליאליים בדרכי הנשימה, תאי אנדותל בכלי הדם בגזע המוח, לפטומנינגים, ריאות, לב, כבד, כליות ולבלב. הווריאנט D614G אותר ב-2 מקרים חיוביים ב-RT-PCR.

החוקרים זיהו מטרות תאיות לטרופיזם של SARS-CoV-2 בריאות ובדרכי הנשימה והדגימו את הזיהום באופן ישיר בכלי הדם. המחקר הזה מספק תובנות חשובות לגבי הפתוגנזה של מחלת הקורונה ומנגנוניה, המביאים לתוצאים קשים.

מקור: 

Evidence of Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2 Replication and Tropism in the Lungs, Airways, and Vascular Endothelium of Patients With Fatal Coronavirus Disease 2019: An Autopsy Case Series, The Journal of Infectious Diseases, Volume 223, Issue 5, 1 March 2021, Pages 752–764, https://doi.org/10.1093/infdis/jiab039

נושאים קשורים:  מחקרים,  קורונה,  רוורס טרנסקריפטז,  נגיף הקורונה,  Covid-19
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו